CVR-nummer og digital post
1) Gå ind på Virk.dk
2) Hav dit Nem-ID klar. (Det må gerne være en personlig Nem-ID)
3) Vælg ’Lynservice’
4) Vælg ’Frivillig forening’
5) Vælg ’Start indberetning’ og udfyld det, som du bliver bedt om
Når du har afsluttet indberetningen vil I få tilsendt jeres nye CVR nummer pr. brev til den indberettede adresse på kontaktpersonen til foreningen/gruppen. Med dette brev skal I henvende jer i banken og bede om at få tilknyttet et NemKonto til det i brevet oplyste CVR-nummer.
Når I så har fået tilknyttet en NemKonto til jeres CVR nummer, skal I skrive/ringe til Center for Kultur, Frivillighed og Borgerservice og oplyse både jeres CVR- og det tilknyttede NemKonto nummer.
Herefter kan udbetaling af tilskud igangsættes.
Hvis foreningen ikke årligt fornyr registreringen af CVR-nummeret, så lukkes CVR-nummeret.
Erhvervs- og Selskabsstyrelsen sender en påmindelse til foreningens mailadresser inden CVR-nummeret lukkes.
Hvis foreningen skifter mailadresse, er det derfor vigtigt, at I husker at ændre den på dette link.
Se evt. også www.nemkonto.dk
Du kan læse mere i denne vejledning:
Vejledning til oprettelse af Digital Postkasse til din forening (PDF-fil åbner i nyt vindue)